Länge leve kvalitet, hurra, hurra, hurra! Morakniv har idag det stora nöjet att meddela tre färska nomineringar till Svenska Designpriset 2023 i kategorierna Grafisk Identitet, Förpackning och Produktdesign.
Svenska Designpriset är en tävling som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och liknande kreativa områden. Vinnare koras genom jurybedömning och omröstningar på webben.
Nomineringarna är ett resultat av ett innovativt samarbete med design- och varumärkesbyrån Identity Works, som med stor passion tog sig an uppdraget att formge förpackningar till nya knivkollektionen Ash Wood Outdoor Collection, samt att förnya vår varumärkesidentitet för framtida generationer.
Samtidigt har designjuryn valt att nominera kniven Morakniv Rombo BlackBlade™ (S) Ash Wood för sin produktdesign. Något som kan tillskrivas vår skarpa produktutvecklingsavdelning.
Rombos stora svarta knivblad och dess distinkta sidslipning gör att du kan förbättra dina matlagningsfärdigheter ute i naturen. Med ett skaft av ljust askträ, svart återvunnet svenskt rostfritt stål och en svart vegetabiliskt garvad läderslida är den högkvalitativa kniven tillverkad av enbart naturliga material.
“Målet var att skapa en smidig kniv för utomhuskocken som kan låta sig inspireras av skogens kulinariska skafferi”, säger Thomas Johansson, industridesigner på Morakniv.
Svenska Designprisets jury ska nu rösta om vilka finalister som ska tilldelas pris i olika klasser. Vinnarna presenteras 19 oktober. Samtidigt ska priset “People’s choice” avgöras i form av en omröstning på webben, designpriset.se. Här har du möjlighet att rösta fram Morakniv mellan den 11–17 september.
För frågor rörande detta pressmeddelande, vänligen kontakta:
Lukas Zika
Tillförordnad Chief Commercial Officer på Morakniv AB
lukas.zika@morakniv.se
Länge leve kvalitet, hurra, hurra, hurra! Morakniv har idag det stora nöjet att meddela tre färska nomineringar till Svenska Designpriset 2023 i kategorierna Grafisk Identitet, Förpackning och Produktdesign.
Svenska Designpriset är en tävling som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och liknande kreativa områden. Vinnare koras genom jurybedömning och omröstningar på webben.
Nomineringarna är ett resultat av ett innovativt samarbete med design- och varumärkesbyrån Identity Works, som med stor passion tog sig an uppdraget att formge förpackningar till nya knivkollektionen Ash Wood Outdoor Collection, samt att förnya vår varumärkesidentitet för framtida generationer.
Samtidigt har designjuryn valt att nominera kniven Morakniv Rombo BlackBlade™ (S) Ash Wood för sin produktdesign. Något som kan tillskrivas vår skarpa produktutvecklingsavdelning.
Rombos stora svarta knivblad och dess distinkta sidslipning gör att du kan förbättra dina matlagningsfärdigheter ute i naturen. Med ett skaft av ljust askträ, svart återvunnet svenskt rostfritt stål och en svart vegetabiliskt garvad läderslida är den högkvalitativa kniven tillverkad av enbart naturliga material.
“Målet var att skapa en smidig kniv för utomhuskocken som kan låta sig inspireras av skogens kulinariska skafferi”, säger Thomas Johansson, industridesigner på Morakniv.
Svenska Designprisets jury ska nu rösta om vilka finalister som ska tilldelas pris i olika klasser. Vinnarna presenteras 19 oktober. Samtidigt ska priset “People’s choice” avgöras i form av en omröstning på webben, designpriset.se. Här har du möjlighet att rösta fram Morakniv mellan den 11–17 september.
För frågor rörande detta pressmeddelande, vänligen kontakta:
Lukas Zika
Tillförordnad Chief Commercial Officer på Morakniv AB
lukas.zika@morakniv.se