Vår garanti

Vår garanti

En kniv för hela livet

En kniv för hela livet

Garantivillkor

Garantivillkor

Garantin gäller endast för produktens ursprungliga köpare. Avbrutna knivspetsar, missfärgningar och rostfläckar täcks inte. Vid reklamation ska du kontakta din lokala återförsäljare eller distributör.

Om ett garantiärende kan bekräftas skickas en ny kniv så snart som möjligt på bekostnad av Morakniv. Vi kan komma att ta ut en avgift för återförsändelsen om vi kommer fram till att knivens skada beror på någon av följande orsaker:

Skada orsakad av felaktig eller oaktsam hantering.
Underlåtenhet att sköta om, rengöra eller underhålla kniven på rätt sätt (se vår guide om Knivvård).
Skada orsakad av egen reparation, modifiering, normalt slitage eller demontering.

Garantin gäller endast för produktens ursprungliga köpare. Avbrutna knivspetsar, missfärgningar och rostfläckar täcks inte. Vid reklamation ska du kontakta din lokala återförsäljare eller distributör.

Om ett garantiärende kan bekräftas skickas en ny kniv så snart som möjligt på bekostnad av Morakniv. Vi kan komma att ta ut en avgift för återförsändelsen om vi kommer fram till att knivens skada beror på någon av följande orsaker:

Skada orsakad av felaktig eller oaktsam hantering.
Underlåtenhet att sköta om, rengöra eller underhålla kniven på rätt sätt (se vår guide om Knivvård).
Skada orsakad av egen reparation, modifiering, normalt slitage eller demontering.

Om du köpt en vara i Morakniv Concept Store:

Bege dig till butiken, ta med dig produkten och kvitto. Har du inte möjlighet att besöka butiken så kan du följa instruktionerna för “Om du köpt en vara på morakniv.se”.

Om du har köpt en vara på morakniv.se:

Fyll i formuläret längre ner på denna sida och beskriv ditt ärende. Bifoga bild(er) på kniven där felet tydligt syns. Om ytterligare undersökning av kniven krävs från vår sida kommer du bli kontaktad med information om hur du skickar in kniven till oss. Vid all insändning av produkter till oss rekommenderar vi att ni skickar i en spårbar försändelse. Observera att förlust av kniven inte täcks av garantin.

Om du köpt vara hos en återförsäljare:

Vi ber dig att i första hand kontakta din återförsäljare. Berätta för dem vad som hänt och beskriv hur du använt kniven. Maila namn, adress, telefonnummer och e-postadress till din lokala återförsäljare. Bifoga en bild av kniven och batch-nummer på etiketten om du har möjlighet. Om din återförsäljare av någon anledning inte kan hantera ditt garantiärende så kan du fylla i formuläret längre ner på denna sida.

Om du köpt en vara i Morakniv Concept Store:

Bege dig till butiken, ta med dig produkten och kvitto. Har du inte möjlighet att besöka butiken så kan du följa instruktionerna för “Om du köpt en vara på morakniv.se”.

Om du har köpt en vara på morakniv.se:

Fyll i formuläret längre ner på denna sida och beskriv ditt ärende. Bifoga bild(er) på kniven där felet tydligt syns. Om ytterligare undersökning av kniven krävs från vår sida kommer du bli kontaktad med information om hur du skickar in kniven till oss. Vid all insändning av produkter till oss rekommenderar vi att ni skickar i en spårbar försändelse. Observera att förlust av kniven inte täcks av garantin.

Om du köpt vara hos en återförsäljare:

Vi ber dig att i första hand kontakta din återförsäljare. Berätta för dem vad som hänt och beskriv hur du använt kniven. Maila namn, adress, telefonnummer och e-postadress till din lokala återförsäljare. Bifoga en bild av kniven och batch-nummer på etiketten om du har möjlighet. Om din återförsäljare av någon anledning inte kan hantera ditt garantiärende så kan du fylla i formuläret längre ner på denna sida.