
Morakniv satsar på marknadsföring och försäljning med två nya nyckelpersoner
Morakniv satsar på marknadsföring och försäljning med två nya nyckelpersoner
Morakniv fortsätter sin satsning på att utveckla varumärket och stärka försäljningen genom att välkomna två nya medarbetare i ledande roller. Madelene Jonsson Öhlin tillträder som Chief Marketing Officer (CMO) och Björn Ljungquist som Chief Sales Officer (CSO). Båda har gedigen erfarenhet inom sina respektive områden och kommer att spela en central roll i Moraknivs fortsatta tillväxt.
Morakniv fortsätter sin satsning på att utveckla varumärket och stärka försäljningen genom att välkomna två nya medarbetare i ledande roller. Madelene Jonsson Öhlin tillträder som Chief Marketing Officer (CMO) och Björn Ljungquist som Chief Sales Officer (CSO). Båda har gedigen erfarenhet inom sina respektive områden och kommer att spela en central roll i Moraknivs fortsatta tillväxt.

Madelene Jonsson Öhlin har över 10 års erfarenhet som marknads- och varumärkeschef och tar nu över ansvaret för Moraknivs marknadsföring. Hon kommer senast från en roll som Head of Brands & Communication på Primus-Silva och ser fram emot att utveckla Moraknivs varumärke i linje med den nya strategin:
“Jag brinner för bra kommunikation och att få varumärken att växa tillsammans med slutkonsumenter. Det blir roligt att arbeta med den nya strategin, förvalta Moraknivs arv, men också driva igenom förändringar som utvecklar varumärket. Det var Moraknivs uttalade satsning på att öka marknadsföring och försäljning direkt mot slutkonsument som fick mig att tacka ja – liksom utmaningen att göra ett redan omtyckt varumärke ännu mer relevant”, säger Madelene Jonsson Öhlin.
Madelene Jonsson Öhlin har över 10 års erfarenhet som marknads- och varumärkeschef och tar nu över ansvaret för Moraknivs marknadsföring. Hon kommer senast från en roll som Head of Brands & Communication på Primus-Silva och ser fram emot att utveckla Moraknivs varumärke i linje med den nya strategin:
“Jag brinner för bra kommunikation och att få varumärken att växa tillsammans med slutkonsumenter. Det blir roligt att arbeta med den nya strategin, förvalta Moraknivs arv, men också driva igenom förändringar som utvecklar varumärket. Det var Moraknivs uttalade satsning på att öka marknadsföring och försäljning direkt mot slutkonsument som fick mig att tacka ja – liksom utmaningen att göra ett redan omtyckt varumärke ännu mer relevant”, säger Madelene Jonsson Öhlin.
Björn Ljungquist ansluter som Chief Sales Officer i slutet på april och tar med sig över 20 års erfarenhet inom försäljning och inköp från sportbranschen. Han kommer närmast från en roll som Country Manager Scandinavia på Didriksons, ett varumärke som delar många av Moraknivs värderingar.
“Jag växte upp i Mora och kallas fortfarande för ‘Mora-Björn’ i sportbranschen. Valet att ansluta till Morakniv var naturligt eftersom varumärkets historia, produkter och hållbarhetsfokus ligger mig varmt om hjärtat. Jag ser fram emot att bidra till Moraknivs fortsatta framgångar och få nörda ner mig i produkterna, distributionen – och produktionen som är en av Moraknivs största styrkor”, säger Björn Ljungquist.
Björn Ljungquist ansluter som Chief Sales Officer i slutet på april och tar med sig över 20 års erfarenhet inom försäljning och inköp från sportbranschen. Han kommer närmast från en roll som Country Manager Scandinavia på Didriksons, ett varumärke som delar många av Moraknivs värderingar.
“Jag växte upp i Mora och kallas fortfarande för ‘Mora-Björn’ i sportbranschen. Valet att ansluta till Morakniv var naturligt eftersom varumärkets historia, produkter och hållbarhetsfokus ligger mig varmt om hjärtat. Jag ser fram emot att bidra till Moraknivs fortsatta framgångar och få nörda ner mig i produkterna, distributionen – och produktionen som är en av Moraknivs största styrkor”, säger Björn Ljungquist.


Rätt kompetens för att ta Morakniv till nästa nivå
Richard Jägrud, VD för Morakniv, ser rekryteringarna som en viktig del av bolagets nya, långsiktiga strategi:
”Moraknivs styrka ligger i vår långa tradition av att producera högkvalitetsknivar i Mora, med en hållbar och transparent leveranskedja. För att fortsätta växa satsar vi nu på att stärka vår försäljning direkt till konsument, förbättra varumärkeskommunikationen och effektivisera distributionen. Vi är glada över att välkomna Madelene och Björn till teamet. Deras expertis och erfarenhet kommer att vara ovärderliga för att ta Morakniv till nästa nivå.”
För mer information, vänligen kontakta Richard Jägrud richard.jagrud@morakniv.se.
Rätt kompetens för att ta Morakniv till nästa nivå
Richard Jägrud, VD för Morakniv, ser rekryteringarna som en viktig del av bolagets nya, långsiktiga strategi:
”Moraknivs styrka ligger i vår långa tradition av att producera högkvalitetsknivar i Mora, med en hållbar och transparent leveranskedja. För att fortsätta växa satsar vi nu på att stärka vår försäljning direkt till konsument, förbättra varumärkeskommunikationen och effektivisera distributionen. Vi är glada över att välkomna Madelene och Björn till teamet. Deras expertis och erfarenhet kommer att vara ovärderliga för att ta Morakniv till nästa nivå.”
För mer information, vänligen kontakta Richard Jägrud richard.jagrud@morakniv.se.